6 věcí, které musí mít váš E-shop / část 2

Pokračování článku 6 věcí, které musí mít váš E-shop / část 1

4. Způsob platby

Nyní, když si návštěvníci vašeho webu vybrali položku, kterou si chtějí koupit, je čas zadat objednávku a pokračovat k platbě. V této fázi se zákazník chce ujistit, že váš web poskytuje důvěryhodné platební prostředí.  

K tomuto dopomůže Certikát SSL (Secure Sockets Layer), který je nutností pro všechny webové stránky elektronického obchodování. Používá se k šifrování dat mezi serverem a počítačem nebo smartphonem uživatele, takže platební údaje jsou chráněny před jakýmkoli vnějším rušením.  

Pokud je web zabezpečen certikátem SSL, zobrazí se v jeho adrese: HTTPS.  

Kromě bezpečných plateb, certikát SSL pomůže také tomu, aby vaše webové stránky byly ve vyhledávači upřednostňovány.  


6 věcí, které musí mít váš E-shop / část 2

5. UX design  

Lidé nebudou komunikovat s vaší domovskou stránkou, nebudou používat vaše vyhledávací pole, klikat na fotografie produktů a nakupovat, pokud design webu není uživatelsky přívětivý. UX design pro e-shop je neuvěřitelně důležitý.  

  1. Zaměřte se na uživatele. Pamatujte na cíle, které mají návštěvníci vašeho webu a přemýšlejte o tom, jak těchto cílů dosáhnout. 
  2. Upřednostněte především funkčnost. Designové trendy (např.: rolování, paralax, ghost button) nemusí vždy dávat smysl. Tyto elementy mohou prodloužit dobu načítání, přehlédnout nebo odvrátit pozornost. Pokud designové prvky poškodí funkčnost, raději je nepoužívejte.  
  3. UX design musí být intuitivní. V jednoduchosti je síla. Když řešení budou moc komplikovaná, návštěvník rychle odejde. A navíc! Bude podrážděný nejen vaším webem, ale také vaší značkou a zůstane špatný dojem. 

Reference Hype

6. Responzivní design

Ještě před několika lety většina lidí byla přesvědčená, že zákazníci spíše nakupují přes počítač než přes mobil. Nyní je to naopak. Chceme ušetřit čas a nakupování přes mobil, když sedíte v pohodlném křesle, se zdá být lepším řešením než výlet než výlet do obchodního centra. A proto:

  1. Každý podnikatel, který nepoužívá mobilní verzi svého obchodu, se automaticky zbavuje šance získat mnoho potenciálních zákazníků a následně i šance dosáhnout růstu tržeb.  
  2. Značka ztrácí svou důvěryhodnost a zákazníci ji jednoduše ignorují, protože není přizpůsobena jejich potřebám a převládajícím trendům.  
  3. Stránka, která neodpovídá zařízení, způsobí, že se zákazník cítí ztracen a nemůže dokončit objednávku, protože nerozpozná základní prvky pokladny (např. Nevidí tlačítko přidat do košíku nebo se nesprávně zobrazí formulář). Taková situace není jen ztrátou zákazníka tady a teď, ale pravděpodobně i jeho ztrátou navždy - frustrovaného uživatele to odradí a pravděpodobně se do vašeho obchodu nevrátí.  

Reference Orbix

Trh e-obchodování není jen dočasným trendem. V nadcházejících letech bude více než polovina prodeje prostřednictvím smartphonů. Pro zvýšení prodeje a přizpůsobení se měnící se realitě je proto nutná responzivní verze vašeho obchodu.  

Poskytujte kvalitní produkty a služby, učte se cíle svých zákazníků, usnadněte a zpříjemněte si proces dosažení těchto cílů a růst vašeho e-podnikání vás nemine.

Zdroje:
https://www.shoplo.pl/blog/responsywny-sklep-internetowy-rwd/
https://blog.tubikstudio.com/category/ui_ux/
https://blog.tubikstudio.com/web-design-basic-types-of-images-web-content/

Více informací naleznete na našich stránkách o tvorbě e-shopu


creative studio